Otte tips til at spise varieret

Helle Brønnum Carlsen

  • Lav en ugeoversigt eller plan 
  • Sørg for at komme godt rundt om de forskellige fødevaregrupper 
  • Tjek, at du har fisk på menuen og i madkassen et par gange om ugen 
  • Brug masser af kål og knolde
  • Brug masser af forskellige krydderier - de er sunde og giver maden varieret smag
  • Brug den hele hånd, når du fordeler ugens "kød": fisk - okse/kalvekød - fjerkræ - kødløs - svine eller lammekød. Altså: vælg fra alle 5 grupper
  • Tænk groft og grønt som tilbehør: Kål (fx broccoli) - knold (fx gulerod) - stængel (fx fennikel) - bønner (både grønne og tørrede, evt. fra dåse) - blade (fx spinat)
  • Tænk gerne madpakken ind, så du kan bruge rester fra aftensmaden
Kontakt kundeservice
87 31 21 40

Mandag og onsdag kl. 10.00 - 12.00
Tirsdag og torsdag kl. 13.00 - 15.00
Fredag lukket for telefonisk henvendelse

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Bliv inspireret til lækre og sunde madpakker og få artikler om skolestart og skoleliv.

Ved tilmelding accepterer du, at du vil modtage elektroniske nyheder på mail, telefon og sms fra Skolemælk.dk med nyheder om Skolemælks produkter, tips, gode råd og relevante artikler om børn, kost og skole. Disse nyhedsbreve kan til enhver tid afmeldes via link i hvert nyhedsbrev.

Du er nu blevet tilmeldt vores nyhedsbrev.

Du opstod en fejl. Prøv venligst igen senere.