Hvordan kommunikerer du med skolen?

Pia Jessen, formand for børnehaveklasseforeningen

  • Forvent ikke en daglig kommunikation med læreren. Vurder vigtigheden af din henvendelse. Forvent ikke en daglig kommunikation med læreren. De fleste skoler har en politik for den elektroniske kommunikation, fx hvor hurtigt man kan forvente at få svar på en mail
  • Hvis der er tale om et samarbejdsproblem, og du fx mener, at læreren har handlet uhensigtsmæssigt, så kontakt altid læreren pr. telefon. Sådanne situationer løses bedst ved en samtale og ikke på skrift.
  • Husk net-etikken! Overvej dit sprog, når du skriver e-mails
  • Husk, at skrevne ord kan virke langt hårdere og mere firkantede end talte!

Fra årsskiftet 2019/20 implementeres kommunikations-platformen Aula i alle folkeskoler. Aula skal gøre det nemt og overskueligt at tage del i dit barns hverdag og nemt at overskue informationer fra skolen. Bl.a. bliver det muligt at vælge til og fra, uden at man risikerer at gå glip af vigtige beskeder, der kræver handling.

God kommunikation kan hjælpe med til at understøtte dit barns læring og trivsel i skolen. De frie grundskoler kan selv afgøre, hvilken platform de vil bruge.