Fifs til fysiske fristelser

Fifs til fysiske fristelser

Helle Brønnum Carlsen
  • Brug cyklen til skole eller tag cyklen til stationen
  • Gå så meget som muligt sammen i hverdagen
  • Tag altid trappen frem for rulletrappen eller elevatoren, hvis det er mindre end 5 etager. Lav gerne en lille leg med, hvem der kommer først
  • Tag dit barn med på legepladsen i weekenderne - gerne med noget der kan rulle og styrke balancen
  • Gør gåture til en god rutine - hvad enten I har hund eller ej - man taler også lettere sammen når man går
  • Giv dit barn legetøj med, der udfordrer dets bevægelse: Det kan være sjippetov, bolde, fælles spil som crocket eller stangtennis, rulleskøjter eller løbehjul
  • Find en god sport, som dit barn kan lide og gå til noget en gang om ugen. Vi taler ikke om målrettet træning, men om at finde en sport, dit barn kan lide
  • Gå i svømmehallen, hvis I har en i nærheden. Tag gerne et par af kammeraterne med og lav en aftale med nogle andre forældre om at skiftes til et aktiv eftermiddagsarrangement et par gange om måneden
  • Gå i skoven og byg en hule eller spil rollespil i weekenden. Find noget I kan være sammen om og som også giver sjov motion
  • Lær dit barn at spille skovstratego sammen med kammeraterne
  • Sæt en gynge eller trambolin op hvis du har mulighed for det
  • Kast mindre ting til dit barn, så du øver det koordination og motorik
  • Invester evt. i bløde skumbolde, I kan bruge inden døre, hvis I ikke lige har en stor boldbane i nærheden
  • Tag på sjove og aktive ferier, hvor I kan vandre, svømme eller dyrke sport
Mejeriernes Skolemælksordning | Agro Food Park 13 | DK-8200 Århus N | Tlf 8731 2140 | Fax 8731 2001 | skolemaelk@mejeri.dk